Yayınlanma Tarihi :16.02.2018 10:07
Türkiye’de tüm internet trafiğinin yüzde 62’si mobil cihazlar üzerinden sağlanırken, şirketler için mobil pazarlama daha önemli hale gelmiş durumda. Markaların potansiyel müşterilerine mobil olarak ulaşmaları için yapması gerekenleri bu rehberimizde sıralıyoruz.
Önceleri internet dendiğinde akla bilgisayar ekranında çalışan web tarayıcı gelirken, günümüzün trafik istatistikleri farklı şeyler söylüyor. Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ve sosyal ağların kullanım yoğunluğuyla birlikte, kullanıcılar için internete giden yol mobilden geçmeye başladı.
Yapılan araştırmalara göre, 2017 yılında web trafiğinin sadece 36’sı bilgisayarlardan oldu. Mobil trafik gücünü daha da artırarak yüzde 62’lik bir pay aldı. Şirketlerin dijital pazarlamada mobili daha etkin kullanması için bu veri tek başına çok şey anlatıyor. Peki mobil platformda müşteriye ulaşmak için yapılması gerekenler neler? Bu hızlı rehberimizde cevap arıyoruz.
SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI
Özellikle kullanıcı etkileşiminde sosyal medya, en iyi mecraların başında geliyor. Detaylı hedefleme seçenekleri sunan bu mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak mümkün. We are Social rakamlarına göre, Türkiye’de 72,9 milyon kişi mobil cihaz kullanırken, sosyal medyaya mobil cihazlardan bağlananların sayısı 44 milyonu aşıyor. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı ise son bir yıl içerisinde yüzde 5 oranında artmış durumda.
YETERLİ KULLANICI DENEYİMİ
Mobil cihaz üzerinden iletişime geçeceğiniz kitle için hazırladığınız içeriğin uygun olduğundan emin olun. Tüketicilerin etkileşime geçtiği markaya inanması ve kendini rahat hissetmesi için kullanılan fonttan, dost canlısı görünen renklere ve tasarıma kadar birçok önemli etken bulunuyor.
MOBİL UYUMLU E-POSTA
2012 yılında yüzde 29 olan mobil cihazlardan e-posta okuma oranı 2017 yılında yüzde 55’e ulaşarak ilk kez ortalamanın üzerine çıktı. Mobile uygun bir e-posta yapısı kullanarak küçük bir ekranda daha kolay okunabilecek, dokunmatik ekranda “tombul parmak sendromuna” sebep olmayacak şekilde tasarlanmalı.
HEDEFLİ REKLAMLAR
Gelişmiş teknolojiler sayesinde daha önce hiç olmadığı kadar hedefleme yapmak mümkün. Mobil cihazlarda ise durum daha da avantajlı hale gelebiliyor. Kullanıcıların bulunduğu konumun belirlenmesi, kullandığı işletim sistemi ile hobilerini bir araya getirerek kişiselleştirilmiş çözümler sunmak mümkün.
RESPONSİVE (UYUMLU) TASARIM
Özellikle HTML 5 sayesinde bulunan her cihaza özel uyum sağlayarak aynı kullanıcı deneyimini sunan web siteleri yaygınlaşmaya başladı. Daha hızlı yüklenen, uygun görsel ve videoların bulunduğu siteler kullanıcıların marka ile bağlarını geliştiriyor.
İLGİLİ İÇERİK
Mobil pazarlamanın da temelinde içerik yer alıyor. Özellikle mobil cihazlara doğan yeni nesiller daha doğal ve gerçekçi reklamlar görmek istiyorlar. Öngörülere göre, 2020 yılına gelindiğinde mobil reklamların yüzde 63’ü doğal reklamlardan oluşacak.